Avatar

Jag gick i flera timmar på jobbet och tänkte att jag skulle se denna film när jag kom hem igår. Och efter en stunds letande hittade jag den långt bak i dvd-hyllan. Inte min hylla men det är tur att svärmor låter mig titta på hennes filmer. Jag såg filmen i Blueray eller vad det nu heter. Och jag vet inte vad skillnaden är men det blir nog bra ändå.
 

Avatar är en mycket bra film. Det handlar om ett folkslag på en annan planet och vi människor gör allt för att förstå deras kultur och värderingar. Han som ska lära sig känna folket är en före detta marinsoldat som skadat sig i kriget och därför sitter i rullstol. Men tack vare hans avatar kan han använda benen igen.





Det är en ganska lång film men det märks inte när man tittar. Jag blir iaf helt förundrad över naturen man får se i filmen och alla djuren och så. Det skulle vara kul att se bakom kulisserna på filmen för att se hur de har gjort men ändå väljer jag att inte göra det. Det känns som om lite av magin med filmen skulle försvinna då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0