sparkar

hejsan svejsan.

Jag har känt bebisens sparkar sen vecka 16 eller 17. Minns inte exakt datum. Men jag minns det så väl. Jag hade just lagt mig och så kände jag hur bebisen sparkade till. Inte bara en gång utan flera gånger på raken.
Kvällen efter detta berättade jag för min sötis vad som hade hänt. =)
Sen dess har jag bara önskat att han skulle få känna med. Det är ju ganska speciellt.
Så ibland när bebis har hållit på så har jag lagt hans hand på magen för att han ska kunna känna. Men varje gång har bebisen tvärvägrat att sparka. Den bara slutade. 
Det har känts som om bebis varit blyg för sin pappa eller så. 
Genom att han inte fått känna så har det känts som om han har fått gå miste om något.

Men idag, torsdag 24 november 2011, när jag kom hem från jobbet så lade jag mig brevid honom i sängen för att prata lite grann. Då sparkade bebis så mycket att jag sa åt honom att lägga handen där. 
Äntligen fick han också känna!! Helt underbart. 
Bebis sparkade på som om den fick betalt för det =) För en gångs skull slutade inte bebisen bara för att han lade sin hand där utan fortsatte som tidigare. Hurra hurra hurra! 
Jag blir så glad för min sötis skull. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0