del 1 av förlossningsberättelsen.

Hela förlossningen började på tisdagen den 27 mars kl 11 när jag vaknade. jag kände att det var något konstigt i trosan, typ som när man får mens första dagen. Så jag reste mig och då forsade det ut vatten. Det blev en ordenlig pöl på golvet.
Lite halvpanik fick jag i två sekunder och sen skuttade jag in på toaletten för att fixa binda.
jag ringde min man, det samtalet var kort men allt det viktiga kom fram.

jag: hej älskling, kan du komma hem?

han: vaddårå?

jag: vattnet gick just.

han: oj, shit jag kommer

jag: okej, puss

han: puss

samtalet tog kanske 15 sekunder eller så. Sen skuttade jag in i duschen för att få mig ren o fräsch. jag hade inga värkar så jag väntade tills efter duschen med att ringa till BB. 
De på BB sa åt mig att ta det lugnt, äta frukost och åka in för undersökning sen när min man kommit hem.

Medan jag väntade på min man passade jag på att moppa golvet som var blött av fostervatten. Hela vägen från sängen till badrummet hade jag droppat. 
Precis när jag hade moppat klart kom han hem. Han hade fått skjuts av en kollega.
Jag åt lite frukost och sen åkte vi till BB för kontroll.



Bild från BB. Första gången vi åkte in.
De satte på en ctg-maskin för att mäta bebisens hjärljud och mina värkar.
jag hade även en knapp i handen som jag skulle trycka på varje gång jag kände bebisen röra sig.



De röda siffrorna är hjärtslagen och de gröna är värken.

Efter ha suttit med denna på i ca 20 minuter fick vi åka hem.
Innan hade jag lämnat urinprov.
Sen fick jag visa att vattnet faktiskt hade gått. Detta geon att dra ner brallan och visa hur det rann. Det kändes lite löjligt men vad tusan, det var bara att göra. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0