Harkrank

Jag var tvungnen att kolla stavningen på harkrank. För jag säger harskrank med ett s i mitten. varför vet jag inte men jag hörde väl fel när jag lärde mig var äckelinsekten heter.

Jag har iaf haft ihjäl en harkrank ikväll. Hittade en andra men lyckades inte ha ihjäl den. Den rymde och nu hittar jag den inte. Fy faaan om den sitter i taket i sovrummet eller på väggen. Blääää...

Alla de där prickarna i taket är där än. Fast något färre. Jag gick dit och gick lös med flugsmällaren (tack pappa för dem, de har verkligen kommit till användning). Nu är prickarna kvar men vissa av flugorna är döda, dvs mosade mot taket eller väggen. MOhahahaha. Väldigt mordiskt jag vet men varför valde de att komma in i vårt kök?? Blir ju tokig. Så flugorna får skylla sig själva.

Kom på att jag hade köpt tyll förut för jag hade en ide om att ha vandrande pinne hemma och som lock på akvariet skulle jag ha tyll. Fråga mig inte varför för det vet jag inte. Så nu ligger tyllen som ett skydd över lillans säng så att inte flugorna eller den förhoppningsvis skadade harkranken hittar fram till henne.
Jag vill oxå ha flugskydd över sängen. Men får sova under täcket istället.



Så här ser äckelharkranken ut (fast det är två på bilden).




Kom på att jag måste erkänna att jag råkade göra precis som min lillasyster. Jag målade golvet med ägg.
Jag skulle knäcka ägget mot kanten av skålen och då gled ägget ur handen. Så min första reaktion (oavsett vad det är jag tappar) är att det måste fångas upp. Jag lyckas fånga ägget med benen men med en sån fart att det knäcktes och äggades över mina byxor, strumpor och så klart över golvet. 

Dagens erkännande.... Fy mig! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0