Välling

Äntligen tod lillan emot välligen som kom från nappflaskan.
Som vi har kämpat.
Jag har velat sluta amma nu ett tag men inte känt att jag kunnat eftersom hon inte velat dricka ur nappflaska. Men de senaste kvällarna har jag varit elak och bara låtit henne amma i ca 3-5 minuter per bröst och sen har det fått vara nog. Hon gillade inte det och ville ha mer men nix. Igår kväll frågade jag maken om vi kunde prova nappflaskan igen.
Han fick prova att ge medan jag var i duschen. 
När jag kom ut så hade hon druckit ca 20 ml. Mer än förut. Så då provade jag med att ge henne.
Vi lade oss i sängen och så fick hon nappflaskan där. Det gick som smort. Slurp sa det och så var vällingen slut. Maken fyllde på flaaskan på nytt och så fick han prova att ge när vi låg i sängen.
Hon fick en hel portion till slut. Först hade vi bara en halv ifall hon skulle rata vällingen. 

Hurra för detta.
Behöver jag skriva att jag inte ammade alls igår!?
Undrar om jag bara kan sluta nu? Idag känns det inget alls i brösten så än så länge går det bra att inte amma. =)

Kommentarer
Postat av: Frida

Du kan kanske behöva pumpa lite för att lätta på trycket och förhindra stockning. Men sånt kommer du att känna av i så fall.

Svar: Okej då vet jag =) trodde att jag hade fasat ut detta tillräckligt för att slippa men det märks ju snart =)
Petra

2012-12-04 @ 11:50:38
URL: http://Familjenfinell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0