Flytten

Vi har flyttat till nya lägenheten nu. Vi har dock inte fått vårat bredband än vilket har gjort att jag inte kunnat uppdatera något på bloggen den senaste tiden.
Det går bra än så länge. Vi trivs mycket bra här.

Det var mycket som blev knas nu i helgen. Det känns som om denna flytt har varit motarbetad från första stund.
Först blev sötisen sjuk. Han gick hem från jobbet tidigt i torsdags. Det brukar han inte göra. Bara om han är riktigt krasslig. Så han börjar allt med feber, halsont och en hosta som heter duga!
På fredagen sker själva flytten, jag åker från Västerås med mina grejor och han kör grejor från Rotan och hjälper våra vänner att häma grejor i solna. En himla röra av plock över halva Sverige kändes det som.

Av min mamma o pappa fick vi en ny dammsugare i inflyttningspresent. Detta eftersom att min syster har lånat min gamla (som är ganska ny). Hon har haft den hemma hos sig, där hon även har en katt. Så för att slippa katthår i vår nya lägenhet så fick vi en ny! Snällt va?!


På fredagskvällen inser jag att det saknas flyttlådor för mig. Mina älskade DVD-filmer saknades, jag hade inget porslin alls och det var mer flyttlådor som jag just nu inte minns vad de innehöll!
På lördagen skulle vi städa ur det sista i Rotan. Plus ta våra sista grejor därifrån. Men när sötisen skulle gå och lägga grejorna i bilen så blev det något knas. Plötsligt lever bilen upp till sitt namn igen, Lucifer!
Den börjar tuta och blinka helt hysteriskt. Så han ringer vår vän R som kommer för att hjälpa till. Han köper batterier till vår larmdosa ifall det är den som är slut. Men det hjälper inte. Bilen vill liksom inte. BAAH!!! Den är paj. Det är dags att börja titta på ny bil!

Vi skulle egentligen ha plockat ur våra grejor hemma hos hans mamma men vi orkade inte. Men vi åkte dit för att säga hej samt hämta posten. 
Vi fick en inflyttningspresent av sötisens mamma och sambo med. En lampa (spotlight) som vi ska ha i hallen sen. Men det är lite udda i taket här så man måste fixa med sladdarna först. =)
På lördagskvällen kom mina päron hit igen (det var de som hjälpte till på fredagen med). De hade med sig de flyttlådor som hade saknats för oss. Så äntligen hade vi tallrikar att äta på igen!

På söndagen tog vi det lugnt. Vi orkade inte mer än att plocka lite hemma, tvätta, köra diskmaskinen några vändor. Vi åkte för att handla ett basförråd till kyl och frys samt skafferi. 
Vi åkte även till IKEA för tredje dagen på raken. Herre*** vi är numera IKEA stammisar! Det vi hade köpt på IKEA under lördagen saknade delar så vi fick åka tillbaka och byta samt köpa ett torkställ samt lite glödlampor.

Glödlampor går alltid åt. Men jag var speciellt ute efter en som passade till den lampa som jag hade fått i julklapp. 



Det blev så tjusigt så!
Mer bilder och annat kommer senare. Just nu surfar vi på mobilt bredband och det tar ganska lång tid innan bilder laddas upp. Så håll ut lite! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0