Packning

Enda nackdelen med att flytta är allt packande. Det blir så himla rörigt!
Jag och sötisen köpte ett 10-pack flyttkartonger från BAUHAUS förra veckan. De är stabila och tål en del. Jag gillar dem, är precis sånna jag har haft tidigare med.

Idag har jag äntligen fått ändan ur vagnen och börjat plocka lite här hemma.
Eller ja, jag tjuvstartade förra veckan, då tömde jag alla kläder som jag inte kan ha på mig för tillfället och packade ner dem i en resväska. Detta gjorde att det blev mängder av utrymme i min byrå. 
Så vill jag fortsätta ha det. Ska se till att kläderna är arrangerade efter vilken årstid det är. Långkallingarna behöver man inte ha liggandes framme året runt!

Så här ser det ut i vardagsrummet just nu. 
Som tur är så väger kartongerna nästan inget.
Den kartong som är tyngst hittills är den som det står DVD på.
ÅÅÅÅÅh, jag längtar tills jag kan sätta upp alla DVD filmerna hemma i bokstavsordning! Hoppas att de ryms i en enda bokylla!
Än så länge har vi 3 små kartonger fyllda (finns bara tre så det blir inte fler än så)
2 plastlådor från IKEA med barngrejer.
3 färdigfyllda vanliga kartonger.
1 påbörjad kartong
6 ovikta, helt oanvända kartonger kvar.

Tror inte att alla 6 återstående kartonger blir använda. Men om de blir det så är det lugnt. Huvudsaken är att de inte väger bly, för då blir det jobbigt för den som ska lyfta dem. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0