Sjukgymnasten

Idag var jag hos sjukgymnasten på Jakobsbergs Sjukhus.
Kom dit lite tidigare så jag stod och tittade på deras översiktstavla med tillhörande beskrivning. Då kommer det fram en liten tant o frågar om jag behöver hjälp med att hitta någonstans. Lite gulligt måste jag säga.
Röda Korset stod det på hennes namnskylt. De finns i entren för att hjälpa folk dit dem ska. Vilket är mycket bra! Inte alla hittar där. 
Nu håller de på att bygga om i entren för att det ska byggas ett apotek där. Äntligen!!!

Sjukgymnasten är lite speciell. Hon är snäll o så men alltid sen!
Jag har tid bokad kl 13.00 och då vill jag få min behandling vid det klockslaget. Men hon kom ungefär 13.10 och plockade upp mig. Detsamma förra gången!
Idag kan hon inte ha haft en patient innan mig för de hade lunchstängt innan. Men aja. Huvudsaken är väl att jag fick det jag gick dit för. Det vill sänga TENS-behandling.

Förra gången satte hon dit två gummiplattor.
Idag satte hon dit fyra!
Det var riktigt skönt måste jag säga. 
Jag skulle inte ligga ner denna gång utan gå omkring eller sitta upp. Det gick bra, kändes lite udda men det gick.



Så här ser själva "spaken" ut. På den bestämmer man styrkan på strömmen. Siffrorna till vänster var till gummiplattorna som satt nederst på ryggen och sifforna till höger var de gummiplattor som satt högre upp. Det blev ett häftigt samspel mellan dessa 4 gummiplattor så man kände hur strömen studsade mellan alla dem och verkligen täckte hela ryggen! Urskönt!


Så här såg det ut på ryggen när TENS-maskinen var på. Sjukgymnasten tejpar fast gummiplattorna för att de ska fästa bättre och inte ramla bort.
På gummiplattorna har hon också haft gel för att det ska sitta bra samt ge bättre effekt eller så. 

Just nu känns det riktigt bra i ryggen. Detta var precis vad jag behövde för dagen. =)
Hon skulle beställa en TENS-maskin till mig så att jag kan ha en hemma och använda när jag behöver. Kostar 100 kronor att hyra per månad. Så det tycker jag att det är värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0