Sollentuna Bildemontering

Efter promenaden med Dex så åkte jag till bilskroten. 
Jag fick ju nedslag på min trasiga sidospegel vid besiktningen så det är dags att byta min trasiga spegel.
Innan jag åkte dit så kollade jag självklart på nätet om just den delen jag skulle ha fanns där. Annars hade resan dit varit onödig!! 
Första gången jag varit på en bilskrot =)

De var trevliga där inne. Jag berättade att jag hade hittat min reservdel på deras hemsida och att jag ville köpa den. Så killen i disken skuttade iväg och hämtade den i lagret.



För att söka efter bildelen var jag inne på laga.se där skrev jag in mitt regnummer och sen kom det upp en lista med reservdelar som passade just min bil!



Jag är mäkta nöjd över att jag varit där och köpt min spegel.
Det kändes vuxet på något udda sätt. Kändes som om jag kan själv istället för att bara lämna in bilen på en verkstad och låta dem fixa allt. Detta är ju mer utmaning.



Nu ska vi bara sätta dit den och verkligen hoppas på att den passar.
Jag har en månad på mig enligt bilskrotens returrätt. Men så lång tid har jag inte på mig eftersom att jag måste besiktiga om bilen i början på mars!

Så nu får alla hålla tummarna för att den funkar på vår bil och att det inte ser ut som stryk när den väl sitter på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0