Dagens äventyr

Idag har vi hunnit med massor!! 
Vi har gjort ditten och datten. 

Eller inte. Jag var som en bakfull ungdom. Sov som en stock. Lillan sov oxå. Hon och jag i sängen och maken blev utflyttad till soffan. Han erbjöd sig att lägga sig där redan vid 6 tiden men då sa jag att han skulle stanna kvar i sängen. Men sen gick han upp vid 8 halv 9 ändå. 

Jag var uppe i tid för att titta på försökssimningarna och såg tjejerna simma 100 bröst. 
Sen gick jag i säng igen. 

Men vi har faktiskt hunnit med något.
Lillan fick smaka potatis idag för första gången. Jag kokade en potatis och delade den i 10 bitar och sen fick hon en liten bit. Biten pressades i vitlökspressen och sen blandades ut med bröstmjölk. Det var tydligen mums.
Hon åt och verkade nöjd. Första tuggan såg hon aningens skeptisk ut men hon svalde och gapade efter mer. =)
Spännande. Det finns potatis kvar så att hon kan smaka mer i morgon.

Vi har tittat på finalen 100 fjäril med Sarah Sjöström. Jag kände på mig att det inte skulle räcka. Hon har haft för mycket press på sig.
Såg att hon hade skaffat sig en tatuering. Jag diggar den. Hur fin som helst.



Men jag hittade en blogg där bloggaren ratade den för han ansåg att den skulle göra så att hon simmar långsammare och hon inte passade i tatueringar. Han verkade vara en sån som anser att fina tjejer inte ska ha tatueringar. 

Men jag tror att Sarah kämpar på och tar igen sig till 200 crawl. Heja Sverige"!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0