Vacination

Idag var det dags för lillans vacination nr 1. 
Jag kände mig lugn inför detta och kände att jag klarar detta själv. Så maken var inte med. Han fick om han ville och hade tid men de har mycket att göra på jobbet.
Eftersom att jag inte (längre) är spruträdd så fixar jag sånt :P (var spruträdd när jag var liten).

Först var det vägning och mätning,
Hon vägde 5774 gram
och var 62 cm lång 
Huvudomfång 39.4 cm
 
Så hon växer så att det knakar! =)

Sen efter måttande och vägande var det då dags.
Två sprutor skulle hon få. Ett i vardera ben.

Första sprutan gick bra, hon grät lite men släppte det snabbt. Hon slutade gråta väldigt fort och sög vidare på sin napp. Sen kom den andra sprutan, den var värre. Den gillades inte alls!! Hon blev jätteledsen och tog i så att hon blev knallröd i nyllet när hon grät! Min lilla skrutta!
Men hon slutade gråta efter någon minuts tröst. Jag tycker att hon var så duktig så! 

Nu har hon ett plåster på vardera ben.



Nästa vaccin ska hon få i september. 

Allt som allt gick det bra att ge henne sprutor. Men jag tror att om hon hade varit piggare så hade hon inte gråtit lika mycket. (Inte för att hon grät nämnvärt mycket ändå) Får se hur det går nästa gång. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0