Extra energi

När jag vaknade i morse så hade jag en tanke på att åka och göra lite dittan o dattan.
Iväg kom jag men inte på samma sätt som tänkt.
Jag hade noll energi till något. Tanken var stark men viljan var svag.
Men efter lunch vände det.

Jag bakade chokladbollar. 
Jag satte igång en tvätt.
Har vikt två påsar tvätt
Parat ihop strumpor (med hjälp av min make)
Rensat kläder, alla gravidkläder ska läggas undan. 
Möblerat om i byrån i klädkammaren
Packat upp alla pocketböcker
Kokat nappar
Lagat middag
Plockat i och ur diskmaskinen
Pratat en hel del i telefonen
Med mera...

Så nu är jag lite trött. 
Lillan ligger i gymmet o pratar med bamse och hans vänner. Hon ska få mat snart tänkte jag.
Jag känner att jag har åstadkommit något idag tack vare att jag äntligen har lagt in kläderna i klädkammaren.
Innan dess låg alla kläder lite här och var.

Tror jag har fått lite inspiration av arga snickaren.
En sak i taget inte allt på en gång.
Kanske bör skriva en lista på vad som ska göras så att det bara är att pricka av allt eftersom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0