Föräldrautbildning

Klockan 08.15 var vi på barnmorskemottagningen för att lära oss om förlossningen.
Det var långtråkigt. Allt som sades kan man läsa sig till på google och alla olika vårdsidor. 
Men en sak har vi lärt oss iaf och det är hur man klockar värkar. 
Sen fick sötisen en hel del att tänka på. Som om han vill klippa navelsträngen eller inte.

Nästa del ska vi lyssna på fredag morgon. Då ska de prata mycket om amning och hur vi ska te oss när vi kommer hem från BB.
Spännande värre.... Eller inte. Känns lite halv-bort-kastat.
Stackars sötisen som missar massa arbete för att sitta på rumpan o lyssna på sånt här...

Det verkade mycket bättre förr. Då fick man ligga på skumgummimadrasser på golvet och titta på film och annat. Det verkade mycket roligare och mysigare.

Efter utbildningen körde sötisen sig själv till jobbet. Sen fick jag åka hem och sooooooova!!!
Jag gillar verkligen inte att kliva upp på morgonen! Så idag fick jag kämpa lite för att komma upp ur sängen. Men belöningen kom senare när jag fick sova middag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0