Nybliven fru!!

Jag och min sötis har gift oss! =)
Vi hade ett liiiiiitet bröllop för de allra närmsta! 

Mamma och jag sydde klänningen i helgen som var. Snabba ryck med symaskinen. Jag är superbra på att zickzacka tyget. Det är tråkigt men det måste göras. Mamma sydde resten =)

Pappa hade som ansvar att ge bort mig på bröllopet. Inte en svensk sed men jag gillar den. Det är en fin gest tycker jag. När pappa gav bort mig till sötisen så sa han "Varsågod, slit henne med hälsan".
Lite svårt att hålla sig för skratt då =)

Min vän S hjälpte mig med smink och hår. Hon fotograferade även bröllopet, ca 400 bilder eller så blev det. 
Men hur man gör om hennes bilder så att jag kan lägga ut dem här vet jag inte hur man gör... Som tur är har mamma lämnat bilder på datorn som jag kan använda. =)



Under själva vigsel. 



Efter vigseln utanför kyrkan. Solen sken helt underbart. Det var så varmt framme vid altaret. Så när utmarschen startades så gick vi direkt ut för att få frisk luft. Härligt värre. 



Min brudbukett. Alldeles lagom för mig. Sötisen hade en ros i kavajslaget oxå men den gick sönder och trillade av hela tiden. Så det slutade med att han hade rosen i bröstfickan bara för att ha den =)



Vi skar upp bröllopstårtan. Iaf en utav dem. Jag och lillasyster bakade tre! tårtor =)

Mer bilder kommer sen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0