SOVA

Enligt min gravid-app är det vikitgt att jag vilar o sover mycket. Som en förberedelse inför förlossningen. Inte mig emot! Det känns ändå som om jag vill sova dygnet runt.
Igår sov jag till 9, gick upp och gjorde mina bestyr och sen tog en middagslur innan jag skulle åka och hämta min sötis. Fast middagsluren blev avbruten två gånger, först ringer svärmor och kollar läget och sen ringer sötisen för att kolla om jag skulle hämta honom eller inte. 
Så det blev en tidig kväll igår. Gick och lade mig vid 22 något. Då såg jag i kors och kunde inte koncentrera mig.

Idag vaknade jag 11.30! Sovmorgon! Eller inte, jag har varit uppe minst 8 gånger i natt för att gå på toaletten. Störande moment, det är inte det lättaste att ta sig ur sängen alla gånger heller.
En av gångerna jag kom tillbaka från toan så hade sötisen rullat över på rygg och tog upp hela sängen. Han låg mer på min sida än sin egen. Då kunde jag inte lägga mig någonstans och fick lov att flytta på honom. 
Han är rolig när man pratar med honom mitt i natten, får så underliga svar tillbaka :P

Jag skulle vilja sova en stund till nu på en gång, men samtidigt vill jag göra något o komma igång med dagen. Frågan är bara vad jag ska ska göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0