Dilemma

Jag ska berätta om månades dilemma.
Pratade med min man på telefonen för ett par dagar sen. Jag berättade att jag hade hållit i en katt!!
Detta är mycket ovanligt eftersom att jag har ganska stark kattallergi!
När jag var yngre brukade jag hålla i katter o gosa med dem även fast jag inte tålde. Kroppen fick lida när huvudet  var dumt.
Men i söndags när jag höll i katten var det för att hjälpa syrran att få in den i kattburen.
Jag hade glömt hur mjuka de är.
Hennes katt är mjuk som en dunboll i pälsen. Hur mysigt som helst. Jag förstår verkligen hur man kan mysa med dem (även om jag hade glömt bort det).
Fast katten fäller mycket päls, det bara far i luften. Plus att katt luktar lite speciellt.

Så här är dilemmat.
Katten hennes är superfin, den har vackra färger och är mjuk. Men jag har supersvårt att gilla den eftersom att den ger mig såna allergiska reaktioner!
Det känns elakt att inte gilla den när hon verkligen gillar den.
Just nu hjälper inte allergipiller så mycket eftersom att det är så mycket pollen ute. Men till hösten/vintern kanske det är lättare.


Bilden tagen från ritmallar.com

Tur att syrran o hennes kille inte ska skaffa ytterligare en katt, då hade det blivit kvatt omöjligt att besöka dem längre tid än 30 minuter... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0