Marknaden

I helgen åkte jag upp till Västerås själv med dottern. Mannen skulle jobba så jag tänkte att det vore trevligt med sällskap och därför åkte till västerås.
Har hunnit med mycket under helgen. 
Det var vårmarknad där så jag, dottern, mamma (mormor), syster (moster) och lillebror (morbror) gick en vända där. Jag hade siktat in mig på att köpa havrebollar. Men de stora paketen var slut tyvärr. så då köpte jag ett paket kokosbollar istället. Ganska gott när det är fruset. 
Det var maaaaaaaaassor med folk på marknaden som vanligt och det var hiskeligt varmt. Lillan sov hela tiden i vagnen. Hon var så duktig så!! 

Sen åkte vi alla ut till landet och grillade. Efter det åkte jag och mina syskon hem till våra föräldrars lägenhet för att titta på Eurovision Song Contest tillsammans. Heja Loreen skrek vi och hon vann!!! =)^


bilden tagen från svt.se

På söndagen åkte jag och syrran till hennes och hennes killes lägenhet som de ska bo i tillsammans. Där kommer de att trivas bra tror jag =) 4 trappor upp utan hiss =) gratis motion!!
Sen åkte vi till mormor (gammelmormor) och morfar (gammelmorfar) för att lämna en present till mormor från mamma på morsdag. De bjöd på fika. En supergod citrontårta/kaka. Å sen åkte vi vidare till landet igen. Mycket farande och flängande. Vi grillade lunch för att sen åka och spela bilbingo! Det var riktigt roligt. Var så många år sen senast. Har spelat bilbingo flera gånger med min mormor men nu är hon en kyckling och gör inget sånt. Men hon lovade att åka med nästa gång! =) När bingon var slut åkte vi tillbaka till landet för en grillmiddag. 
Sen blev klockan jättesent så jag sov kvar i västerås mellan söndag och måndag fastän jag hade planerat att åka hem. Men det blir inte alltid som man har tänkt sig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0