Dag 11 – Mina syskon

Dag 11.

Som jag har längtat till denna dag. Dag tio då jag får berätta om mina syskon!!

Jag har tre syskon! Det är många tycker en del men det är lagom för min del. Vi har tjatat på mamma och pappa om småsyskon men de har alltid sagt nej. Nu på senare år när vi tjatat så har de (iaf mamma) kontrat med barnbarn. 

Okej.
Storebror
Han är egentligen min halvbror om man ska vara noga. Men sånt där skiter jag i. Han är min bror, punkt! Han bor i Sundsvall med sin sambo och hund. När vi var små brukade han berätta knasiga historier för mig eller dra med mig på bus. Ett år gick vi och köpte mängder med fyrverkerier trots att han inte alls var 18. Han kanske var 14 eller 15. Mamma fick reda på det och skällde ut försäljaren så att jag trodde att han skulle dö av pinsamhet. Min bror fyller år den 24 december. På julafton. 
Nästa år blir han 30 bast!! Party! 
Storebror arbetar i Norge med något som jag aldrig kommer ihåg. Kanske ventilation eller så? Han flyger helikopter till arbetet då han jobbar på oljeriggar. Spännande tycker jag.

Lillebror
Min lillebror är två år yngre än mig. Jag kallar honom alltid lillebror. Började med det i högstadiet och har inte riktigt kunnat sluta. Det har dessutom smittat av sig så att mamma och lillasyster kallar honom lillebror med. Men det gillar jag inte för han är BARA min lillebror! Så det så :P
MIN lillebror är utbildad bartender samt har just gått färdigt yrkesförarutbildning vilket resulterade i C och CE körkort! Duktiga du. Inte illa för en kille med dyslexi må jag säga. Två utbildningar. Inte många som har det innan 25 års ålder.
Han bor och jobbar i Västerås.

Lillasyster
Min lillasyster är två år yngre än min lillebror. Alltså fyra år yngre än mig. Trots detta har folk frågat om vi är tvillingar? Vet inte om det är till min fördel eller hennes?
Hon bor i Västerås med sin sambo Sjömannen. Hon arbetar inom hemtjänsten och ska till våren plugga lite. Ska bli spännande och se om hon blir sjuksköterska eller inte. Hoppas det för det passar henne (tycker jag). Lillasyster bodde ett tag i Kalmar och pluggade då till lärare. I Kalmar träffade hon sin sambo. De har en katt tillsammans, Chili. En feg katt men söt ändå.
Lillasyster brukar ringa mycket när hennes sambo är på jobb. Det är trevligt tycker jag. Blir lite tomt när hon inte ringer ju. =) 




Här är vi alla fyra på mitt bröllop.
Inte ofta man får chansen att ta kort på oss allihopa samtidigt.


För mig är syskon viktigt. Därför villl jag gärna ha syskon till lillan. Det vill maken med iofs.
Jag älskar mina syskon massor. Trots att vi bråkade supermycket när vi var små. Jag tror att de där bråken har gjort så att vi har blivit närmare varandra. Man behöver få tjafsa med varandra. Det bara stärker en.
Jag vill inte byta ut någon av dem för något i världen och jag hoppas verkligen att vi håller sams livet ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0