Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig

Dag 13.

En vanlig dag hos mig startar runt 6 då jag får en hejdåpuss av maken. Sen sover jag och lillan vidare.
Någon gång mellan 9-11 vaknar hon och vill ha frukost. Då får hon gröt.
Sen leker vi i vardagsrummet till 12-13 någong gång (beroende på när hon fick frukosten). Då är det lunchdags. Det blir ofta ganska kort mellan frukost och lunch tycker jag. Hon är hungrigare än vad jag förstår ibland. 
Efter lunch brukar vi ta en promenad eller åka iväg eller bara sova (hon sover jag tittar på). Om hon sover brukar jag passa på att äta lunch själv samt titta på film eller så.

När hon vaknar brukar hon få mellanmål eller amma. Och sen leker hon medan jag tar hand om någon hushållssyssla tex plockar ur diskmaskinen eller förbereder middag eller tvättar.

Middag brukar hon få i samma veva som maken kommer hem dvs runt 17-18. Sen äter hon en majskrok eller liknande efter maten så att jag och maken kan få äta själva i lugn och ro. Om vi äter i vardagsrummet så leker hon på golvet. Jag och maken brukar titta på tv-serier eller på någon film när han kommer hem så att han får varva ner lite.

runt 20-21 så får hon kvällsgröt. Efter den har hon och maken en pyamas och blöjdejt.
Lillan brukar somna någon gång mellan 21-22.30. Ibland är hon vaken längre. När hon har somnat så har vi vuxentid i soffan.

Maken går i säng runt 22. Då har jag egentid att surfa runt på olika sidor och bloggar och annat.




Utöver detta typiska dagsschema som egentligen är byggt runt lillans behov så tränar jag måndag onsdag torsdag och söndag om jag hinner/kan/mår bra.
På tisdagar har vi vår vanliga åka och handla dag.
På torsdagar ska vi gå till öppna förskolan och sjunga.
Så vi får dagarna att gå iaf. =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0