Okej

Okej, det gick åt pipsvängen det där med att sänka spjälsängen. Maken kom hem med världens huvudvärk, kände sig frusen och var allmänt seg. Dags för honom att vila lite tror jag. 

Vi låg en stund i sängen alla tre. Lillan lekte rövare och jag och maken blev plank för hennes slag och sparkar. Knasfia. Hon blev helt spattig av att ha oss båda där och rullade från maken till mig fram och tillbaka. 
Sen gjorde vi det mest behövliga på hela veckan. Vi handlade. Vi åkte till ica maxi i häggvik och storhandlade. 


Vi köpte massor men ändå lyckades jag glömma hushållspapper bland annat. Suck! Hade inget att torka mig med vid maten. Det var irriterande. Så jag torkade mig på lillans (kräk)handduk.
Dagens middag blev tacos. Mums och lyx. Extra lyx att äta tacos på annan dag än just fredag lördag eller söndag.
Imorgon kanske vi ska sikta in oss på köttfärsås?
Måste börja göra en matlista så jag vet vad vi ska äta och när. Blir mycket enklare då.
Typ skriva på datorn tillsammans så att det blir gjort ordentligt. Eller?

Nu sover mina två älsklingar sedan länge. Jag borde skutta i säng jag med. Har promenaddejt imorgon kl 11!
Innan dess ska jag och lillan ha fått i oss frukost och fått på oss varma kläder.

Men jag är inte sovatrött än. Får se hur det blir med det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0