Städdag?

Jag hade värsta planen för hur mycket jag skulle städa idag.
Det gick väl åt pipsvängen.
Först råkade vi sova lite för länge jag och lillan. Sen När vi väl kom upp ur sängen så fick jag inte ändan ur riktigt. Jag tittade på film istället för att städa.
Efter filmen blev lillan lite gnällig (trött) så vi gick till sängen för att sova. Men då lekte hon rövare istället. Kan hon inte bestämma sig? Nej. Men men, till köket och ge henne lite frukt och sen sätta henne i gåstolen så att jag kunde börja plocka lite. 

Fast jag är en sån där person som inte kan plocka i ett rum åt gången utan måste plocka överallt samtidigt. Började i vardagsrummet med alla leksaker. Sen tog jag ut disken och då  passade jag på att diska lite i köket (stekpannor) samt spraya diskmedelsvatten på spisen. Medan det vattnet grodde eller hur man ska säga så nattade jag lillan som blev hysterisk när jag sprang omkring. Hon somnade på 15 sekunder. 
Sen ut till vardagsrummet igen och plocka upp allt skrot. Gömma skiten som ingen behöver se. Sen till köket och skrubba spisen. Fast när spisen var ren såg diskbänken skitig ut så då tog jag hand om den med. Köksbordet blev rengjort.
Toaletten blev ren, spegeln, glashyllan och handfatet blev skinande rena. 
Hallen blev "tom" på grejor. Dvs, inga väskor på golvet eller kläder eller liknande.
Sen dammsögs dessa rum.

Varför?
Jo svärmor med sambo skulle komma på middag.
Maken lagade limelax till middag. Det blev supergott som vanligt. Svärmor tog två portioner!! Inte illa. Sen bad hon om receptet vilket hon självklart fick =)

Så, jag hann städa det som jag kände var ett måste. Maken var imponerad! 
Men nu ska jag skriva en lista på allt som ska göras här hemma och sen bara bocka av skiten när det är gjort. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0