Cirkeln

Äntligen har jag fått ro i kroppen att börja läsa böcker igen. Det är så avslappnande och spännande och roande på samma gång. 
Jag har kommit på när jag ska läsa och vart =)

När lillan ska sova middag har jag lagt mig brevid henne för att bara finnas där. Jag har läst boken som ett tecken till henne att nu busar vi inte utan sover/vilar. Till slut somnar hon ju =) Idag tog det tid dock. Så det slutade med att jag läste en av hennes böcker för henne för att få henne att komma till ro. 
Men sen sov hon lääääng och väl. 

Boken fick jag av min svåger i födelsedagspresent. Sen dess har den legat på mitt nattduksbord. Till i onsdags då jag började läsa och kunde inte sluta.

Boken var verkligen sjukt beroendeframkallande. Jag kunde inte lägga ifrån mig den. 
Den handlar om sex individer som blir sammanlänkade med varandra mot deras vilja. En övre makt har bestämt att de är Utvalda. De är häxor. Tillsammans ska de besegra det onda.

Vissa stycken i boken var riktigt obehagligt att läsa. Jag klarade verkligen inte av att läsa boken sent på kvällen när det var bara jag vaken. Men helheten var jättebra. Och det bästa är att det finns uppföljare. I första boken går personerna i ettan på gymnasiet i andra boken går de i tvåan på gymnasiet och i den trejde och sista boken är deras sista år på gymnasiet.

Ska bli kul att läsa de andra böckerna med =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0