Ekonomiskt

Okej, jag ska vara helt ärlig. Denna månad har vi tajt med stålar. Detta på grund av att maken hade semester och tog då ut två veckor föräldraledigt. Föräldrapengen kom för någon månad sen och lönen denna månad. Men vi klarar oss. 
För första gången ber min man mig att verkligen kolla vad saker och ting kommer att kosta. Det låter kanske som att vi inte gör det annars men det är klart att vi gör. Men nu är det på ett helt annat sätt. Inga onödiga utsvävningar! Så jag längtar redan till nästa månad!

Vi håller ju på att fixa och dona med de där tackkorten. Det är banne mig inte lätt. Man borde anställa någon som gör skiten åt en. Det är så mycket som ska tänkas på. Men nu har jag ta mig tusan gått igenom allt.
Jag har frågat min mamma om lite tips och råd vad jag ska tänka på. 
Jag har gått igenom alla korten vi fått både vid bröllop och dop för att se så att ingen glöms bort. (men jag lovar att jag säkert har missat någon ändå). 
Så nu har jag antecknat hur många kort som ska beställas av varje sort. Samt hur många frimärken som kommer behövas. Plus vad hela kalaset kommer att kosta! Duktig fru som kämpade järnet för att få G i matte :P Om jag nu har missat någon så kommer jag sitta i ett hörn och gråta blod. Därför håller jag tummarna för att det går bra =)




En stor fördel med att ha gått igenom alla korten var att jag fann lite pengar i kuverten =) Så nu kan vi ju köpa en åkpåse till lillan och inte vara oroliga att hon ska förfrysa i vinter =) Hurra hurra!
Ska bara kolla med maken att det är okej så att han inte har andra planer med hennes pengar. 
Jag vet att vi borde sätta in pengarna på hennes konto, men det känns som om hennes välbefinnande för tillfället är viktigare än att hon har lite extra stålar i framtiden. Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0