Handlat

Måndag idag, känns som torsdag.
Jag har inga hundpromenader denna vecka =( Hoppas på nästa vecka igen.
Jag och lillan var till affären för att handla lite mat. Fylla på sånt som behövde fyllas på. 
Det blev lite mer än planerat men så blir det oftast. Blöjor var vi i stort behov av iaf. Vi hade tre kvar igår när vi kom hem från västerås plus några i skötväskan. Så blöjor var prio ett.
Köpte grejer för att laga köttfärslimpa som vi tänkte ha till middag. Men det tar jag längre ner i inlägget.

Jag åkte på aerobics idag. Innan lämnade jag en sovande lillskrutta hos sin farmor. Träningen gick bra. Så skönt att få hålla igång. Lillan skrek som en stucken gris när jag kom för att hämta henne. På tok för trött för sitt eget bästa. Hon hade ju så klart vaknat så fort hon kommit innanför dörren hos sin farmor och sen varit vaken resten av tiden. Inte bra. Men men, nu vet hon förhoppningsvis det med. Hon slocknade i bilen ganska omgående. Väl hemma sov hon i sin mamma o pappas säng.

Maken lagade maten. Ett recept som jag hade hittat på nätet. Tänkte att det verkade enkelt och gott. Det var en ren katastrof. Maten skulle vara i ugnen i en timme i 175 grader. Potatisen och morötterna skulle ligga på samma plåt som köttfärslimpan och allt skulle stekas tillsammans. Efter en timme var potatisen fortfarande stenhård även morötterna. SUCK! Vi kastade in maten ett tag till utan någon förbättring. Så då valde vi att äta köttfärslimpan med sås utan potatis och morötter. Köttfärslimpan smakade urk. Vilket värdelöst recept jag hittade. Inget klaffade. Nä nästa gång (om vi vågar oss på en andra gång) så kör vi på receptet ur rutiga kokboken. Det slutade med att vår middag intogs efter 21 och det blev ärtsoppa (på burk). Härligt.

Nu sussar maken och förhoppningsvis lillan med. Ska gå och förflytta henne från vår säng till hennes. Om hon sover så är det första gången maken lyckas nattsöva henne =) Hurra! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0