pricktest

Var ju till läkaren idag med lillan. Vi skulle vara där kl 14 så jag la i pengar för en timme. Det räckte inte kan jag lova. Vi spenderade en och en halv timme på sjukhuset. Suck trodde att jag skulle få parkeringsböter eller så. Men jag hade lite tur så jag klarade mig.
Inne på barnavdelningen på sjukhuset var det vaaaarmt. Kändes som om jag skulle smälta bort. Lillan gillar inte heller riktigt när det blir så där varmt. Vi fick först prata med läkaren. Hon frågade om exakt det som vi hade svarat på i en enkät som de hade skickat hem och som skulle med till läkarbesöket. Kändes väl lite sådär att göra "arbetet" två gånger om. Men det är väl bra att hon var grundlig. Jag gillade verkligen den där läkaren. Hon gick igenom allt och var supertrevlig och förstående. 
Hon googlade!! på ggröten som lillan fått utslag av för att se vad det kan vara. 
Sen fick vi gå över till en sjuksköterska för att göra pricktest för att se om hon var allergisk. De testade mot komjölk och vete. 
Efter väntetiden på pricktestet såg de att det inte fanns någon reaktion på det som de testade. Fast hon är överkänslig mot något för där de hade antihistaminet (eller vad det nu hette, kanske vara histamin) där vart det ett rejält utslag.
Eftersom att pricktestet inte gav utslag så fick lillan ge blodprov med. Hon gillade inte att ge blod. men inte för att det gjorde ont att bli stucken utan för att sjuksköterskan höll fast hennes hand så att hon inte kunde leka.
När det var klart med blodprovet så slutade det inte att rinna blod. Så vi fick sitta där och hålla i fingret med tryck = ingen glad bebis. 
Men men, nu är det klart. Lillan sover för oss båda =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars mysan <3

Svar: eller hur.
Petra

2012-10-04 @ 18:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0