övar

vi är i vardagsrummet, jag och lillan.
jag lägger henne på golvet för att öva på att krypa.

jag visar hur det ska gå till. Hon tittar på mig och skrattar.
Så jag säger arm ben arm ben arm ben och frågar om hon har förstått vad jag menar. Till svar får jag ett stort flin. Det tar jag som om hon har förstått.
Jag lägger nappen en bit framför henne som en morot. Hon vill genast ha den och kämpar och kämpar.

Kämpandet resulterar i att hon BACKAR iväg från nappen och tappar lite intresset. Då får hon syn på golvet som verkar intressant. Hon tänker "nappen är för långt bort, golvet är nära". Så hon börjar hångla med golvet!!!

När hon börjat hångla med golvet gav jag upp för idag. nya tag imorgon. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0