Hålligång

Idag har det varit fullt ös medvetslös. Vi gick upp halv 7. Lillan låg och bajsade och ropade sen att hon hade bajs i blöjan (majs möjjan).
Sen fick hon hostattacken delux så hon nästan kräktes. Så då gick vi upp och åt frukost.

Jag har sovit väldigt lite inatt. Hon hostade vid 12 och sen halv fyra och sen där på morgonkvisten. Så trött är jag verkligen :)

Vid 8 ringde jag till vc här i Kallhäll för att lillan hostat så mycket (och även mycket förut plus att det tjöt i luftrören). Sen ringde jag vc åt mig för att få förnyat recept. Ringde dit tio över åtta. De ringde tillbaka tjugo i två! Då var det en snorkig dam som pratade. Inte alls så kul. Det märktes att hon inte trivdes på jobbet.

10.30 var vi till läkaren med lillan. Allt såg bra ut. Skönt!!! :)
Direkt efter gick vi till Coop. Utanför sitter alltid en tiggare. En fejk! Man har inte iPhone om man är uteliggare/tiggare tror jag!  

Vi köpte lunch och skuttade hem. Väl hemma ville hon inte gå in så hon stod och dramagrät i ca 10 minuter. Sen när vi väl var inne så dramagrät hon ännu mer för att hon inte orkade ta upp nappen från golvet. Fjantfia!

Lunch blev risgröt (köpt tyvärr). Lillan slocknade väldigt snabbt efter lunchen och sov i ca en och en halv timme. När hon vaknade bajsade hon igen (bra information va?!) ;)
 
Eftersom att jag var så trött tänkte jag skita i allt vad hushållsarbete heter. Men lyckades ta mig i kragen och starta en tvätt och diskmaskin. 

Medan maskinerna kördes åkte lillan och jag till jakan och sen barkarby. Jag behövde fylla på 24 dagars klappen.
Nu har vi några dagar till framåt.

Maken plockade upp mig och lillan på plantagen. Lillan tyckte att vi skulle köpa en amaryllis så hon greppade en blomma i stjälken och lastade ner i en kundkorg :) eftersom att hon nästintill hade tagit strypgrepp på blomman så vågade jag inget annat än att köpa blomman. Tur att den bara kostade 20 kr. 

Nu lagar maken mat. Jag har hängt tvätt. Lillan lever rövare :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0