Fredag

Vilken slappodag vi har haft. Ingen promenad med hundarna. Inte många knop har vi gjort.
Jag började dagen starkt med att sätta igång diskmaskinen kl 5 på morgonen. I samma veva som jag gjorde gröt till lillan. Jag orkade inte bry mig om att det kanske kunde störa grannarna. Ville bara få det gjort.

Vi sov till 9 idag. En timme längre än alla andra dagar. Fast igår sov vi till 10.30 iofs. Men det var första gången på läääänge. 

Efter lunch och vila åkte vi till IKEA. Skulle köpa en potta till lillan. När hon poopar syns det tydligt och man kan inte undvika det. Därför tänkte jag försöka sätta henne på pottan varje gång hon börjar poopa. Då kanske hon lär sig att det är där man gör det behovet. 

Utöver pottan köpte vi mer smörknivar som alltid ligger i disken känns det som. och lite annat smått och gott. Den dyraste varan idag var nog smörknivarna som kostade 25 kr för 4 st. Tror jag. Nu blev jag osäker. Måste springa och titta i påsen.
Jo det stämde. Allt annat kostade under 20 kr styck.

Nu på kvällen har lillan badat. Sen bytte vi om till pyjamas och sen var det dags att sova.
Hon har övat på att stå själv. Hon står ett par sekunder och sen sätter hon sig ner. Ett tag gjorde hon inget annat än att ställa sig och släppa taget. Då apploderade jag och skrek bravo. Hon blev jätteglad och började klappa händerna hon med när hon stod upp. Duktiga hon!

Nu sitter jag i soffan och väntar på att maken ska komma hem. TIttar på the Notebook medan jag väntar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0