BVC

Idag fyllde lillan 10 månader.
Hurra hurra för henne =)

Tiden går på tok för fort. Även om jag är hemma hela dagarna så känns det som om jag missar något ibland.

Kontrollen idag gick bra. Hon hade vuxit och lagt på sig några gram. Men eftersom att hon inte hade gått upp mer än 200 gram så ville de att vi skulle dit igen vid 11 månader bara för vägning. 
Vid 10 månader ska hon kunna greppa saker mellan tummen och pekfingret.
Hon ska förstå vissa ord (typ mamma, pappa, lampa och annat).
Mer minns jag inte just nu.

Lillan har eksem eller vad det nu är. Så läkaren skrev ut recept på någon smörja som jag ska smörja henne med. Glömde så klart att hämta ut salvorna så det får bli imorgon när vi ska storhandla.

Direkt efter läkarbesöket gick vi över till öppna förskolan. Det var lugnt där.
Det var tre bebisar och tre föräldrar. Lillan fick en bebis att gråta genom att bonka en plastlåda i huvudet på bebisen och senare fick en annan bebis lillan att gråta. Men det var egentligen mest för att hon var så trött. Så vi tog vårt pick och pack och drog därifrån =)

Nästa läkarbesök är när hon är ett år gammal. Då ska hon även vaccineras igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0