Förstört?

Maken har varit ledig sen nyår. Vi hade massor av planer som vi skulle göra. Men INGET av det blev gjort. Eller jo någon grej men inte alls allt.

Vi skulle möblera om.
Vi skulle kolla på en tapet alt. väggfärg
Vi skulle tvätta och rensa bland kläder
Vi skulle resa till sundsvall
Vi skulle borra upp spegel och tavlor
Vi skulle fynda grejor på IKEA (typ gardiner)
Vi skulle träffa svärmor

Vi skulle ha gjort massor.
Vi har gjort en grej som jag har längtat efter. Men vi gjorde det inte ordentligt. Vi åkte till återvinnings centralen för att kasta lite kartonger. De kartonger som jag hellst ville bli av med är kvar hemma.

Så egentligen borde jag kunna säga att dessa dagar blivit förstörda eller bortkastade.
Men nejje. Man får se det positiva i det hela!
När jag har varit däckad av feber har maken trätt fram och tagit hand om allt. Han har fixat morgonvälling, blöjbyten (roligaste var den dag lillan bajsade 3 gånger på mindre än en timme och han muttrade mer och mer för varje gång, haha), han har lagat mat, tvättat och ja fixat allt som har behövts.

När jag har sovit så har han lekt med lillan och även när jag har varit vaken har han tagit hand om henne så att jag ska kunna fokusera på att bli frisk (läs inte ramla ihop av yrseln som kom i samband med febern).

Det hela har resulterat i att han har fått en mycket bättre relation med sin dotter. Helt klart värt det!
Självklart har han gjort allt som jag nämnde tidigare med. Men nu var det på ett helt annat sätt. Han visade fram fötterna helt enkelt =)
Jag tror att det blir extra svårt för honom att gå tillbaka till jobbet imorgon. Men det är bara bra att han längtar hem ;)


Kommentarer
Postat av: mormor

som sagt dom ska tuktas från början karlarna alltså

Svar: haha ja. men det är ingen brådska med det tycker jag =)
Petra

2013-01-14 @ 14:43:33
Postat av: mormor

nänä men sen är det försent

Svar: nejdå mormor =) bättre sent än aldrig sägs det ju!
Petra

2013-01-16 @ 13:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0