Hostar

Okej.
Igår sa jag att jag inte skulle ha någon mer feber. Det såg lovande ut på dagen. Sen på kvällen smällde det till igen och blev jättehög feber. Imorse var jag feberfri, hurra!!!
Inga alvedon eller annan skit. 
Trodde jag ja.

Under dagen kände jag mig väldigt yr och seg och svag. Jag kollade flera gånger om jag hade feber eller ej. Men varje gång så visade tempen normala grader. 

Så jag tog mig en dusch för att bli av med febersvetten som jag har fått under de senaste dagarna (nej jag har inte duschat på flera dagar, orken till det har inte funnits).
Efter duschen snurrade det ännu mer i bollen. Så jag kollade tempen igen. Men då hade den gått upp.
Vi åkte för att handla mat och när vi var tillbaka var tempen över 38 grader igen. Suck.

Utöveer febern så hostar jag äcklig hosta. Det är satans tungt att andas. Det känns som om jag har ett superlångt astmaanfall som inte går över. Jobbigt är det. Jag överdoserar säkert med ventoline. Men jag måste ju få luft.

Nu snurrar det i huvudet igen. Jag har precis stoppat i mig alla mediciner som behövs för att överleva natten.
2 alvedon
1 tablett bisolvon mot hostan
2 huttar med pulmicort
1 ceracette (p-piller)
 
Precis innnan jag släcker lampan för att sova så läg jag ta ytterligare en hutt med ventoline. 

Yey vad kul det är att vara krasslig.
Någon som vill få lite baskilusker?? =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nej, tack! Vi har egna o det låter som ni alla har fått likadant. Jag har bara lite irriterande bubbel i bröstet som inte bryter ut. Ja o näsan ser ut som en fylllekran också men jag fattar inte varför är ju inte snorig!!

Svar: Men jag ger bort baskiluskerna helt gratis! Jag lovar! Hoppas att du klarar dig från bakterier och annat mamma!
Petra

2013-01-12 @ 08:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0