Vab vab vab

Känns som om jag vabbar mer än jobbar just nu.
Idag har jag varit ledig. Nu på kvällen kräktes lillan. Mycket kräkor från hennes sida.
Jag/vi tror att hon hade ätit lite för mycket bara. Hon verkade inte gnällig eller så efteråt. Hon sover gott sen det hände. Mäkta nöjd över att fått duscha efter nattning liksom. 
Jag lade in anmälan om vab på en gång på försäkringskassans hemsida. Bättre att ta det säkra före det osäkra. 
Om det skulle hända igen under natten är jag redo.

Men jag är lite orolig över att gå till sängs just nu.
Tänk om hon ligger på rygg och en kräka kommer och hon inte kan vända sig själv?! 
Sist hon kräkade i sängen orkade hon inte vända sig själv så jag fick vända på henne. Det är läskigt. Är den naturliga instinkten att vända på sig inbygd redan eller kommer det senare?
Jag har ju babymonitorn bredvid mig i sängen. Eller ja, den står på nattduksbordet. Så jag hör henne andas konstant. Så jag BORDE höra om hon kräkar. VÄL?

Anledningen till att jag vabbar mest är just för att makens jobb tar inte in kortsiktiga vikarier vilket sätter hela personalen på pottkanten. På mitt jobb finns det mer "vikareier" än ordinarie personal. Om maken är hemma får han mycket sämre lön och då får vi det knapert. 

Så är det.
Lillan lät just lite halvt misstänksamt. ska kolla henne. brb.

Allt var okej som jag kunde se. Hon jämrar sig lite och korvar sig runt.
Hon kanske har lite ont i magen!?

Håll tummar och tår att det var en engångsförteelse. 

Kommentarer
Postat av: sten Sture den yngre

Börjar du vänja dig?:) får jag Också kräkas???;):);)

Svar: Nej jag tror inte jag har vant mig än. Du får gärna låta bli. Eller om du måste görat så får du klara dig själv och jag vill inte vara i närheten!
Petra

2013-11-29 @ 10:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0