Lilla hjärtat

Idag är jag så där extra kär i min underbara lilla dotter.
Vi har tillsammans städat vardagsrummet. Hon var inte alls glad när jag lade undan alla hennes böcker. Men vad tusan. De ligger ju över hela golvet.
Men hon sparkade omkring på en ballong och jag röjde. Sen tog hon sin gåvagn, jag fyllde den med pantflaskor och sen fick hon gå med den till köket så vi kunde lägga flaskorna och burkarna i en påse. Hon var så nöjd när hon fick hjälpa till.

Jag vet att vi ofta har stökigt hemma. Men jag skiter i det. Jag tror att det inte skadar med lite damm. 
Hellre sitter jag på golvet eller springer omkring med henne hela tiden vi har tillsammans istället för att städa.
All heder åt dem som orkar att städa och ha sig. Ni får gärna dela med er av energin och inspirationen. Men tills dess kör vi på ett stökigt hem ;)

Vi sov middag tillsammans i stora sängen. Mysigt!
Sen åkte vi till ikea bara för att ha något att göra.
Tittade på kök och lillan sprang omkring i cirklar. 
När vi skulle betala (ett skohorn) så "tappade" lillan bort mig. Hon såg mig inte. Gick och letade och ropade mamma. Jag hade koll på vart hon var men ville se hur hon skulle lösa det och hur länge hon kunne hålla modet uppe. Det var några som stannade upp för att se om hon var ledsen och tittade om de kunde se mamman (mig). Jag tackade ALLA som stannade upp för att kolla till henne! Det är viktigt att det finns såna eldsjälar. 
När jag såg att det var nära att brista för henne gick jag fram och satte mig på knä bredvid. Hon blev väldigt glad =) Härliga unge. Skönt att hon inte panikade på en gång!

När vi skulle gå därifrån fick jag extra många kramar. Vet inte om det beror på att hon nästan hade tappat bort mig eller om hon bara var extra generös med kramarna.
Mammas hjärta!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0