Ovälkommen

Usch vilken dålig dag jag har haft hittills.
Den började i och för sig bra. Jag och lillan hade tvättstuga mellan 7-9. Hurtigt värre. Vi hade bokat grovtvätten. Skulle tvätta kuddarna och madrasskyddet som inte blivit tvättat än sen lillans lilla kräknatt.

När jag precis är klart med tvätten inser jag att lillan egentligen skulle vaccineras kl 08.00. SUCK!! Jag hade helt glömt bort det. Så jag ringde till BVC och talade in ett meddelande på telefonsvararen och förklarade hur det låg till. 

Efter samtalet skuttade jag och lillan iväg till öppna förskolan. Jag tänkte att det kanske skulle vara kul för lillan att få leka med andra barn en stund. Hon ska inte till den vanliga förskolan idag. 
Men jag får veta att man tydligen inte får gå dit till öpnna förskolan om man är inskriven på en annan förskola. Jag hade absolut ingen aning om det. Jag kände mig så himla ovälkommen. Visst sa ledaren att vi så klart fick stanna men det kändes som om vi gjorde intrång. 
Vi stannade kvar under sångstunden och lekte en stund. Jag kollade mobilen lite snabbt och såg att jag hade missat samtal och nytt meddelande i telefonsvararen. BVC hade ringt och gav mig/lillan en ny tid. Så vi tog vårt pick och pack och gick.

Usch, jag skäms för att jag missade hennes tid på morgonen. Jag skäms även för att jag inte visste om det där med förskolan. Hade jag vetat hade vi inte gått dit.
Ett tag (mycket också på grund av sömnbrist) ville jag bara ställa mig och gråta. Jag ledsnade totalt. Det är inte min dag.

Hur som haver. 
Vi skuttade ifrån ÖF för att springa hem och hämta den där gula "lappen" som alla lillans läkarbesök har skrivits upp på. Jag kunde inte hitta den där jäkla lappen någonstans! Fick väl ett mindre raseriutbrott som en kartong fick lida av. Den blev platt som en pannkaka :P

Till sist sket jag i lappen och sprang tillbaka till BVC. (BVC och ÖF ligger vägg i vägg). Kändes inte aaaaalls dumt att kuta fram och tillbaka när jag inte ens hittade lappen.
Lillan fick sin spruta. Tårarna sprutade (ironiskt va?!) och jag fick kämpa som en tok för att hålla henne stilla när sprutan skulle ges. 
Men nu är det gjort och nästa spruta blir när hon är fem år gammal(ung) =)

Nu mat och sen sova en snabbis hoppas jag =)
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Äsch, du har ju hunnit med mycket! Man kan inte veta allt o det var ju inget som myspysan for illa av! Puss på dig!

Svar: Ja det var mycket där innan klockan ens hade blivit 12. Resten av dagen var luuuugn. Men jag hann inte sova. =)
Petra

2013-10-15 @ 17:45:33
Postat av: Jossan

Vilken fånig regel! Varför får man inte gå till öf? Vad var anledningen?

Svar: Ja det tycker jag med. Hon sa att politikerna har bestämt att när man är inskriven på en vanlig förskola får man inte längre gå till öppna förskolan. Dumma politiker som bara förstör. jag som trodde att ÖF var öppen för alla... Men men =)
Petra

2013-10-16 @ 21:39:44
Postat av: Jossan

Hmm ok. Så länge det inte är proppat med folk så är det väl lugnt? Ja politiken är knäpp ibland.
Ni får skaffa en till liten så kan ju My följa med i form av storasyster!;)

Svar: Hahaha, ja jag vill ha en liten till. Maken verkar vilja vänta. Får se hur det går med det :PJag tänkte samma sak. Är det fullt med folk så är det klart att man går därifrån.
Nu är det kanske inte så här i alla kommuner men i vår kommun är bestämmelserna på detta vis =)
Petra

2013-10-17 @ 17:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0