Strömavbrott

Nu blev jag nästan ledsen. Vår spis har ju inte varit den bästa. Ugnen går inte över 200 grader. Så jag kan inte baka. Vi måste hela tiden ha ugnstermometern i ugnen så att vi vet hur varmt det är. Det diffar på ca 100 grader. Inte kul.

Idag gjorde jag kräm till lillan (och oss så klart). Hallonkräm. Det vart riktigt gott förra gången så vi kör en vända till.



När jag hade gjort den där krämen så skulle jag steka en hamburgare. Men spisen fick tuppjuck och värmde inte på rätt platta. Jag tänkte använda snabbplattan men inget hände. Däremot värmdes en annan platta. Kortslutning?
Då blev jag lite ledsen. Suck.
Tur att vi har sparat lite för eventuella missöden som detta.

Mitt i alltihopa gick strömmen. Diskmaskinen lade av. Kylskåpet blev väldigt tyst. Alla lampor släcktes. 
Men som tur var kom strömmen tillbaka rätt så fort. 
HSB kom och plingade på dörren. De berättade att elbolaget var i huset och kopplade om sladdar. Därav strömavbrottet.  

Så ligger det till. Nu tänker jag gråta en skvätt över den dumma spisen! ;) eller inte....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0