Hundvakt

Vi är för tillfället hundvakt åt en liten Jack Russel terrier som heter Dexter. Han är en riktig energiknippe som älskar att busa och busar gärna med lillan. 


Jag hämtade honom i måndags och vi har haft fullt röj sedan dess. Lillan är i extas, så himla lycklig över vår lilla gäst. Hon kryper runt efter honom, kastar boll och pipis, helt orädd för tänderna. 

Han sover med oss i sängen, oftast precis under min rumpa vilket gör att jag knappt vågar röra mig :P när lillan kommer på natten får hon några pussar av honom innan de båda somnar om. 
På morgonen blir det pussattacker och hon kiknar av skratt. 

Kan gissa att det blir tufft att lämna tillbaka hunden sen. Hon är ju så förtjust i honom.

Det blir ju en del promenader då han måste ut och göra sina behov.


Igår var vi till hundbadet. Vattnet var spännande men det var tydligen läskigt med vågorna, haha.


Alla är ute och går. Maken håller i kopplet och lillan med.


Idag var vi ute med grannen C, sonen L och deras hund Skrållan. 
Hundarna kom bra överens trots storleksskillnaden. 


De sprang och busade och lekte.


Lillan satt och skrattade hysteriskt åt deras busiga lekar.


Härlig kvällspromenad som började med hällregn men slutade med solsken.

Dexter har en hundbur här för att känna igen något. Den brukar lillan krypa in i oavsett om hunden redan är där inne eller ej.


Jag tror på allvar att hon varit hund i sitt tidigare liv. :)



Kommentarer
Postat av: Mormor S

Letar förtvivlat efter omplacering för Dexter. Känner ni ngn?

Svar: Jag har frågat varenda kotte jag stött på och som jag litar på. Tyvärr verkar ingen nappa. =(
Petra

2014-08-24 @ 20:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0