Vilket ryck

Cykelvasan kommer imorgon. Vill skriva om dagen först.

Idag har jag varit duktig tycker jag. Efter lillan blivit lämnad till förskolan for jag iväg med kartonger till en sopstation. Passade på att städa ur bilen ordentligt också. Efter det åkte jag till närmande mack för att låna deras bildammsugare. Hela tio kronor kostade det att få en polett. När poletten trillat ner hade jag åtta minuter på mig att dammsuga. Kan ju säga att det gick i ett rasande tempo. Och bilen är nu skinande ren. Gud nåde den jävel som skitar ner nu! 

När jag dammsög fick jag ett samtal från en dam som ville köpa vår cd-hylla. Så jag for hem när bilen var färdigstädad. I väntan på köparen skruvade jag ner lillans spjälsäng.


Inte så svårt. Men det tar emot emotionellt, måste hon växa så fort?


Makens elektroniska skruvdragare och jag är riktigt tjenis. 
Det gick ganska snabbt att fixa ner sängen. Dammsög golvet där sängen stått och där den nya ska stå. Passade även på att dammsuga av hyllan som skulle säljas. 


Jag bar in lillans nya säng. Trehundra år senare än tänkt men skitsamma, bättre sent än aldrig. Målade i det som skrapats bort då sängen skjutits ihop och sen gick ner till gatan med hyllan. 

När hyllan var såld åkte jag först till Ikea. Åt lunch och sen shoppade järnet. Skulle ha tre saker men kom därifrån med 15! 
Det som köptes var:
Matlådor (3 st)
Boxar till lillans kritor
En förvaringslåda till lillans lilla hylla
En ram (ni får se sen varför)
dra-på-lakan (2 st)
Vattentätt madrasskydd
En påse
Matskålar (4 st)
Madrass till nya sängen

Bah! Tur att jag hade ett presentkort.

Efter Ikea åkte jag till Ica maxi. Pantade alla burkar och flaskor och sen handlade det som behövdes här hemma. Blev inte så farligt dyrt efter panten och en bonuscheck :)

Ilade hem och kastade in varorna i kyl och frys samt öppnade upp förpackningen på madrassen så att den skulle få vädras lite. Jag vet att den ska ligga i 72 timmar men det får vara denna gång. 
Skuttade iväg till förskolan och hämtade lillan. Vi fick sällis av några grannar som också har barn på förskolan. Kul att gagga lite med en annan mamma. 

När glassbilen kom lyckades jag få med lillan från lekplatsen vi gått till och vi tittade på glassarna och köpte faktiskt ett paket glass bara för att. Maken blev iaf glatt överraskad :)

Väl hemma sen fick lillan se sin nya säng. Vi hämtade madrassen från vårt rum och bäddade sängen.


Gissa om hon är nöjd!?
Jag ska bara få ändan ur och måla de sista figurerna. Sen är jag nöjd.

Sen var det bara vanliga sysslor kvar, hänga tvätt, vika tvätt, laga mat och köra diskmaskinen. 

Vi körde tillbaka svärmors bil (buhuuu) vilken var trist då det var en skön bil att köra. Men det är klart hon ska ha sin bil tillbaka :) tack så hemskt mycket för lånet ❤️❤️❤️

Nu sover lillan, maken tittar på tv och jag sitter här och skriver. Snart läggdags, känner mig lite mör. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0