Illbattingen

Jag kände att jag var tvungen att förklara vad jag menade med att lillan inte förtjänade någon klapp.
Sen några dagar tillbaka har hon gnällt konstant. Ska man klä henne ligger hon på golvet och vrålar. Hon kan klä sig själv egentligen (det gör hon varje dag på förskolan) men hemma eller när hin hämtas då säger hon bara "jag kan inte" eller, "mamma hjälp mig" eller "jag vill inte". 

Varje morgon i några veckor har vi haft problem med att få henne att klä sig och äta frukost. Ungen vägrar äta frukost. Ibland får hon äta mackan i vagnen på väg till förskolan och här om dagen när hon satte sig helt på tvären fick hon bara en clementin att smaska på.

I morse när jag skulle byta hennes blöja sa jag "gå till ditt rum så ska vi byta blöja"
Lillan svarar "aldrig"
Jag frågar "ursäkta, vad då aldrig"?
Ungen svarar "Aldrig i livet byter jag blöja".
När jag säger att blöjan är blöt och tung efter nattens kisserier blir hon förbannad och kastar sig på golvet.

Hon vägrar att sätta på sig vantar trots att det är kallt ute. När jag sätter på henne vantarna skriker hon "AJAJAJ, det gör ont". Mycket gör ont på henne nu för tiden tydligen. Men när jag frågar vad eller varför det gör ont byter hon bara samtalsämne. 

Ja, jag kanske begär mycket av min älskade illbatting. Men med tanke på hur mycket hon talar så borde hon kunna förklara vad som är fel när det gör ont och så vidare.
Har vi skämt bort henne så himla mycket eller testar hon oss in i det längsta?

Ta inte detta på fel sätt nu. Jag älskar henne verkligen och hon har självklart många bra stunder men allt detta bråkade på morgonen gör mig tokig.

Funderar på att sätta på henne moppar på kroppen så hon kan svabba golvet när hon ändå ligger där och vrålar och rullar runt :P (skämt så klart)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Samma här - trots ab! ;-)

Svar: Vad skönt att läsa att det inte är bara hos oss :)
Petra

2014-12-04 @ 08:44:06
Postat av: Sabine

Välkommen till trotsåldern!

Svar: Haha tack Sabine :)
Petra

2014-12-05 @ 19:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0