Hemmafynda

Ojoj vad glad man kan bli av att städa hemma. Eller så. Jag är på röjarhumör och vill gärna kasta ALLT! Men då blir väl maken tokig om han kommer hem till ett tomt hem, haha. Nä han kAnske skulle bli överlycklig, vem vet?!

Igår började jag röja lite i hallen. Städade ur den där hyllan som står där. Den där hyllan är verkligen bara en avlastningshylla. Får vi post som vi öppnar och läser hamnar den i hyllan. Väskor ligger i hyllan, minst 5 st. Lillan har en låda för sina ytterkläder som mössor och vantar och sånt. Uppepå låg det massor av skrot plus en del pengar. Alla pengarna ligger nu i lillans spargris.

När hyllan i hallen var klar började jag på förrådet som ligger vid lillans rum.
Suck! Jag gick igenom tre kartonger. I en av dem hittade jag massor av oanvända presentkort. Ett av presentkorten är ifrån min student men som tur är har den ett utgångsdatum 2016. Två presentkort på media markt, ett på Hemtex, ett på elon (det från studenten) och ett på leklust (leksaksbutiken).
Hurra tänkte jag först men en millisekund senare tänkte jag faaaaaan, de är ju apgamla och går säkert inte att använda. Men jag ville ändå testa, chansen att de fortfarande var användbara fanns ju. Så jag for till media markt och testade och vet ni, de var fortfarande användbara!!!! Hurra!

Jag passade därmed på att köpa sånt som vi pratat om att vi ska införskaffa oss, det vill säga en cd-spelare. Hur omodernt är inte det då? Men lillan har skivor som vi vill kunna lyssna på med henne och vi själva vill kunna lyssna på musik också.


Titta vilken tjusig liten sak jag köpte. Den testas just nu och ljudet är perfa för mina behov. 


Valde den svarta så klart :)
Den har USB uttag och man kan koppla in mobilen med den så att man kan lyssna via spotify. Men det lämnar jag åt maken, jag är nöjd bara jag kan stoppa i en skiva och börja lyssna. 
Hoppas att han blir nöjd när han ser den :)

Efter mediamarkt åkte jag till Hemtex för att se om presentkortet var användbart men det var det tyvärr inte. Jag köpte ändå en grej som jag kanske nämner sen om det är rätt sort och om jag lyckas med den.

Sist åkte jag till Ikea för att köpa en vas. Egentligen hade jag tänkt att köpa en "flingburk" också men det glömde jag helt. Kanske jag hinner med det imorgon innan jag åker tillbaka till Västerås. 


Nu har jag en fin vas att sätta blommor i så det är fritt fram för maken att köpa rosor eller tulpaner till mig ;)

Ibland ska man ha tur och det hade jag med några av presentkorten iaf.
Igår tänkte jag att det skulle bli jobbigt att åka buss till barkarby för att kolla presentkorten men ville åka ändå. Idag på morgonen kom jag på att jag har ju för tusan bilen hemma så det är bara att kasta sig in i den och åka! Vilken lyx!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0