Chokladbollar

Jag och lillan bakade chokladbollar idag.
Hon har tittat så mycket på totte bakar att jag tänkte att hon kanske ville baka på riktigt med.

Vi gjorde iordning smeten och hon smakade glatt på allt. Mest på vaniljsockret.
Sen ville hon smaka på smeten/röran när den var ihop rörd. Fine! inte mig emot egentligen. Klart att hon ska få smaka =)

Vi tittade på något totte avsnitt till medan röran stelnade i kylskåpet.
Sen ska man ju rulla bollar.

Jag visade henne hur man skulle rulla och hon nickar och säger ja ja ja.
Hon ville också rulla en boll.
Det gick jättebra, men så fort det var en rund klump stoppade hon bollen i munnen.
Hon hittade teskeden på bordet. Jag hade inte hunnit plocka undan den. Den tog hon och slet åt sig byttan med pärlsocker och grävde med teskeden en gång. Hela teskeden blev full med pärlsocker.
"mm gott" sa hon när hon stoppade sockret i munnen. Knasfian!
som tur är råkade hon vippa på teskeden så nästan allt åkte ut. 

Det blev några bollar till slut ändå. Hon tjatade om boll hela tiden och ville ha mer och mer och mer.
Vi gjorde ett till försök med att göra en boll som skulle sparas. Lillan hade lovat dyrt och heligt att hon inte skulle äta upp bollen. Det löftet bröt hon väääääääldigt fort. 



Men en del bollar vart det ju och gott vart det =)
mums

 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Haha underbart!!

Svar: =)
Petra

2014-01-15 @ 12:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0