Fixat lite grann

Jag skulle ha övningskört med S idag precis som igår. Men när jag ringde för att säga att jag stod på stationen i Kallhäll hörde jag i luren att hon var mer död än levande. Hennes skrutt hade hållit henne vaken hela natten och körde på än.
Så vi avbokade. 

Jag skuttade hem och passade på att ringa jobbet om några frågor om sjukskrivningen.

Väl hemma tvättade jag rutorna i vardagsrummet. Jag ville fota snön som föll men det enda man såg var de skitiga rutorna. Rutorna är skitiga än för på utsidan har jag inte tvättat dem. 

När jag var nöjd med rutorna gick jag in på ams.se och kollade efter jobb. Hittade ett som verkade intressant så det sökte jag.

Tog en tupplur medan grannarna borrade. De har borrat i flera dagar nu. Undrar vad de håller på med :)

Satte igång diskmaskinen.

Lagade mat och åt och sen skuttade iväg till förskolan för att hämta lillan.


Lillan ska prompt dra pulkan själv. Det får hon välle.

Väl hemma har jag packat klart väskan inför helgen. Vikt tvätten.
Har seriöst övervägt att plocka upp makens smutstvätt från golvet men jag vill inte. Vill han ha rena kläder får han lägga in skiten i tvättmaskinen själv eller i tvättkorgen.

Lillan tittar på totte och Pingu och Nicke nyfiken.

Diskmaskinen har blivit tömd och ifylld igen.

Jag har vikt lite mer tvätt och lagt det på sin rätta plats.
Nu pustar jag i soffan med en klängig lillan.
Snart kommer maken hem och då ska vi fara iväg :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0