Långs dagar

Jag gör nästan ingenting om dagarna känns det som. 
Visst jag kör tvätt och diskmaskinen och plockar och så. Men jag är så rastlös.
Energin är på noll.
Ibland blixtrar det till och jag fixar lite. 

Igår bakade jag och lillan en kaka. För det gör ju totte. Ni vet Totte bakar.


Maken brukar vara ser på att fixa vissa grejor men förra helgen var vi hem till svärfar med fru och då fick vi en taklampa. Den sitter på plats sen i måndags. Jag är imponerad!



På fredagen var jag över till en vän och fikade och gaggade. Så trevligt så!
Jag hade dagen till ära kastat på smink i nyllet och jag var meganöjd!!


Behöver jag nämna att sminket lyser med sin frånvaro på denna bild?!



Vi åkte spontant upp till Västerås idag. Maken skulle leka med en vän så jag och lillan passade på att hälsa på morföräldrarna.


Medan mormodern var på träning åkte jag och lillan pulka. Eller snowracer, kalla det vad ni vill :)


Vi passade på att gunga lite oxå. Med lite menas minst 20 minuter.


Väl inne igen lekte vi med ficklampan. 

Det var vår dag idag.

Igår träffade lillan farmor och bonus farfar. Hon var så nöjd efteråt. Hon kan säga farfar men inte farmor. Det kommer nog snart det med. 
Det märks att lillan känner igen sig där. När vi klev in i deras hiss sa hon "gisen botta" (grisen borta). Vilket stämmer helt och hållet. Under julen hade någon pyntat hissen med röda figurer som tomtar, bockar och grisar men nu är de ju bortplockade.

Imorgon börjar lillan förskolan kl 9 och går till 15. Jag ska till sjukgymnasten kl 13. Önska mig lycka till ;)



Kommentarer
Postat av: mormor

snygg rosa tröja du har tycker jag känner igen den

Svar: Ja den är din gamla =) Den luktar fortfarande rök så den ska tvättas i veckan.
Petra

2014-01-27 @ 12:51:12
Postat av: mormor

tvätta för hand och lägg ut den platt för att torka intetumlare

Svar: japp jag hade tänkt att köra handtvättsprogrammet på maskinen =)
Petra

2014-01-28 @ 10:52:57
Postat av: mormor

lägg den på handdukar

Svar: jadå mormor =)
Petra

2014-01-29 @ 10:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0