Tandläkaren

Kan inte alla människor med tandläkarskräck få gå gratis till tandläkaren? 
Jag var hos käftis idag och det var inte billigt. Eller jo, om man jämför med hur dyrt det faktiskt kan bli så var det rätt så billigt antar jag. Men jag är snååååål och tycker att det var hiskeligt dyrt.

De började med 4 röntgenplåtar och sen hälsokontroll.
När tandläkaren kom konstaterade hon att ett hål var synligt. Föga förvånande när jag visste det sen sist jag var där. Utöver det såg det bra ut. Jag fick mycket beröm för att jag har skött min munhygien så bra.


Alla tänderna var kvar!!!
Ny tid i juni någon gång och då ska det där hålet lagas. 

Innan jag gick putsade de tänderna på mig och smorde in vissa av dem i någon flourbeläggning. Jag fick inte äta eller dricka på minst två timmar. Och jag som inte hade ätit lunch. Suck!
Men men. Jag ställde larmet på två timmar och knatade hem.

Tack vare tandbidraget fick jag 300 kr rabatt på besöket vilket resulterade i en prissumma på strax under 600 kr.


De hade passande soffkuddar i väntrummet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0