Dille på fröer

Ja som rubriken lyder så har jag fått dille på fröer och plantering.
Jag har vunnit auktioner på Tradera och har just fått hem fröerna som jag "vann".


Förberedde planteringen genom att märka alla planteringsbara krukor med dess innehåll. Hoppas att det håller efter några vattningar också.


Fylla på med jord, lägga i frön och sen fylla på med ännu mer jord.


Uppradade i drivhuset.


Hälften gjort och hälften kvar.


Allt klart. De har fått vatten och locket är nu på. Drivhuset står nu i vardagsrummet.


En del fröer blev över så jag gjorde iordning till lillasyster och till C.
De har fått plast över sig och står också i vardagsrummet precis bredvid drivhuset.


Min hörna.
Hoppas lillan låter grejorna vara.

Jag har fått dille på växter. Sist jag var hos mina föräldrar tog jag ett ytterligare skott.


Den står nu i jord i köket med alla andra skotten. Hoppas att den tar sig :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0