Fredag 28 mars

Onsdagens och torsdagens förberedelser inför kalaset räckte nästan. 
Jag hann aldrig dammsuga under vår säng. Men det gick ju bra ändå. 
Under soffan dammsög jag iaf. Hittade mängder av böcker där. Lillan blev jätteglad och läste dem istället för att lägga dem i lådan de ska ligga i. 

På fredagen kom lillasyster och kaptenen och vår mamma till lunch redan. Jag svängde ihop en lunch (makaroner och köttfärsås) ganska fort. Den där lunchen fanns inte alls med i min planering men det gick ju bra ändå och det var trevligt med sällskap.

Fredagen då:
Jag och lillan vaknade kl 8 ungefär, vi gick upp och åt frukost. Efter frukosten satte jag fart med bakeriet. Lillan fick låna paddan och var världens lyckligaste unge.
Jag gjorde iordning en tårta och en cheesecake till kalaset. Det fick räcka så. 
Maten åkte in i ugnen kl 10.30 på fredagens förmiddag.
Så innan klockan ens slagit 11 var det mesta i matväg klart.

Efter bakeriet dammsög vi under soffan, sen lunch, sova middag (lillan), duscha (jag) och sedan kom maken hem och kastade in sig i duschen, bäddade om sängen och sånt där småfix.
Gästerna började komma strax innan 17.

Det var bara de närmast sörjande som fick komma den dagen. Förra året gjorde vi ju stort hallå och hade nästan kaos. Jag hade typ ont i magen över att alla inte fick plats. Det gick visserligen bra ändå men det var jobbigt.

Lillan fick mängder av presenter och var mäkta nöjd.
Ska se om jag minns allt.
Av mormor och morfar fick hon en cykel och mängder av kläder.
Av moster och kaptenen fick hon ett smyckesskrin (lilla my), ett byggset för barn från borsch samt kläder.
Av farmor och farfar en dockvagn (lilla my) och böcker och gummistövlar.
Av farfar och farmor pippi figurer och en pippiväska.
Av gammelfarmor en väska fylld av grejor som kläder, schampo, badskum, tandborste och tandkräm, vattenflaska, matlåda, spork, morgonrock, reflex, kam och en bok. (säkert mer).
Av mamma och pappa, en säng och lite filmer (nicke nyfiken och totte).

Igår mötte vi grannarna C och R. Åkte på loppis och där köpte de en pippidocka till lillan samt en bok som födelsedagspresent.

lillan är så himla nöjd med alla presenterna. Den där dockvagnen har rullat många varv i lägenheten. och pippidockan sover hon med just nu (efter att vi tvättat den så klart). Cykeln sitter hon på och övar sig lite. Hon leker med allt, det är kul när grejorna blir använda. =)

Firandet är inte över än dock. Några fler vill fira =) 
 


Kommentarer
Postat av: mormor

ja det glömde du
fast det var ju inte mycket jag köpte

Svar: Vad glömde jag? Man måste inte köpa mycket. Det är tanken som räknas :)
Petra

2014-03-30 @ 23:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0