Tvätta fönster

Vi har världens läskigaste fönster här hemma. När man öppnar dem vinklar man inte ut dem som med de flesta vanliga fönster. Nä, våra fönster ska man vända ut och in. Man öppnar fönstret nertill och sedan trycker ut det så långt man kan, sen tar man tag i den övre delen och drar ner den. Urläskigt tycker jag. 
Första gången maken vinklade ut fönstret fick jag sån panik! Jag trodde på fullaste allvar att fönstret skulle ramla ut och ha ihjäl någon. 

Idag tog jag tjuren vid hornen och tvättade alla fönster trots att jag tycker att de är läskiga. Det gick jättebra och nu kan man se ut ordentligt. 

Använde svärmors kärschermaskin.


Ni vet den som det görs reklam om på tv :)


Den lilla flaskan innehöll rengöringsmedlet som man sprayar på fönstret. Sen gnuggar man lite med den vita trasan och sedan drar med kärschermaskinen. Underbart och så lätt! 

Ser ni hur rent fönstret är nu 😝



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0