Höst

Nu är hösten här på riktigt :) det börjar bli riktigt vackert på träden och man börjar tänka mer på vad man klär på sig så att man inte fryser.

Lillan och jag har haft en bra dag. Hon vaknade feberfri tack och lov. Vi åkte på bakluckeloppis i Jakobsberg. Fyndade lite bamsepussel och annat kolijox som hon kan få i julklapp. Mycket folk var det där iaf. 

Åkte hem och precis då kom mina päron. De hade min älskade cykel med sig! Hurra! Jag ska cykla till jobbet nästa vecka :) grymt kul! 
 När päronen åkt in till stan åt jag och lillan lunch och tittade på en film. Hon har fått lite dille på shrek. Det är kul! Roligare än vissa av Nicke nyfiken avsnitten som vi tittar mycket på nu för tiden :)

Var ute en sväng. 


Tog en liten promenad i det vackra höstvädret. 


Lillan gjorde klart sin sommarläxa till förskolan. Sent men tydligen var det fler som inte hade lämnat in läxan. 


Plockade lite löv för att se hur många fina färger de har. Lillan tyckte att de var så kul med löven, speciellt att kasta dem upp i luften hundra gånger om. 


Gick in och gjorde trolldeg. Lillan ville ha rosa så då fick det bli rosa.


Här är resultatet av allt kladdande med trolldegen. Spännande va? Nu väntar vi på att ugnen ska bli varm så de kan torka ordentligt. :) 
Medan vi väntar tittar vi på Nicke nyfiken som vanligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0