Jag tänkte

Jag tänkte att jag skulle kliva upp tidigt så jag skulle hinna duscha innan lämning på förskolan.

Jag tänkte att jag skulle kliva upp i tid så att jag och lillan kunde äta frukost i lugn och ro. 

Jag tänkte att jag skulle kliva upp i tid så lillan hade tid på sig att vara obstinat.

Jag tänkte att vi skulle borsta tänderna tillsammans. 

Jag tänkte att promenaden till förskolan skulle gå i lugnt tempo.

Jag tänkte att lillan och jag skulle ha god tid på oss på förskolan ifall hon tänkte vara gnällig. 

Jag tänkte att lämningen på förskolan skulle ta en halv evighet.

Jag tänkte för mycket. 
Jag vaknade inte tidigt så jag skulle hinna duscha innan lämning. 

Jag vaknade inte i tid så vi kunde äta frukost i lugn och ro.

Jag hade inte tid för en obstinat unge.

Vi hann inte borsta tänderna tillsammans.

Vi tog en lugn promenad till förskolan!

Lillan behövde inte extra tid vid lämning.

Lillan var inte gnällig eller omständig vid lämning. 

Bara en sak gick som planerat men jäklar i min låda vad nöjd jag är över det. Morgonen bara rullade på trots att jag försov mig. 
Vaknade, klädde på mig, väckte lillan, klädde på henne, satte lillan i vagnen, gjorde en smörgås som hon fick äta på vägen till förskolan och borstade tänderna längs vägen med. 
Lillan var nöjd ändå :) det är huvudsaken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0