Judehat

Varför hatas judar så mycket? Alltså på riktigt, vad har jag missat? Jag har läst om världskrigen och har sett många filmer och jag vet vad som var bekymmer då. Typ. Det är ju inte logiskt det som skedde alls. 
Nu då? I dagens samhälle, vad är det för "fel" på judar?
När jag gick till förskolan för att hämta lillan i tisdags var det en man som sa "judepack" till mig. Jag vart något ställd. Det tillhör inte vanligheten att jag blir kallad för annat än just svennebanan och jag trodde inte det fanns något sådant öppet judehat längre. Naivt kanske?


Här är bilden jag tog på mig själv direkt efter han kallat mig judepack. Tänkte se om jag kunde finna några likheter mellan mig och en så kallat typisk jude. Men njä, eller? 
Vi får väl se om han uttalar sig igen någon gång eller om det var ren tillfällighet. Jag kan ju ha gått förbi vid helt fel tillfälle? Eller? 


Så hääääär förvirrad blir man av sånt där. Haha.

Respektera varandra! Man behöver inte älska alla men alla får vara precis som de själva vill. 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

det var nog bara en tokskalle som hade en dålig dag

Svar: Ja förhoppningsvis :)
Petra

2015-04-02 @ 19:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0