Ny hjälm

Lillan fick en ny cykelhjälm av mig. Köpte den på Ullared för 99 kr. Jag vet att det finns barnhjälmar till ungefär samma pris hör hemma med men jag kunde inte låta bli att köpa den när jag såg motivet.


En röd bamsehjälm. Det fanns en svart med men jag tyckte att den röda skulle bli bra och det tyckte maken med. Han var ju inte med till Ullared men jag skickade bilder till honom via Facebook. Lillan blev så glad att hon stod och skuttade upp och ner och skrek hurra hurra hurra. 
Hon hade ju redan en hjälm men det spelade ingen roll hur många vaddar jag stoppade i den eller hur hårt jag spände remmarna, den glappade ändå. Hjälmen är för stor för hennes lilla huvud. 
Bamsehjälmen har dessutom ett grönt spänne vilket verkar vara standard bland hjälmar för små barn nu för tiden. 

Lillan skulle åka sparkcykel till förskolan idag och det är klart att hon får det om hon vill. 

Nya hjälmen på och nya täckbyxorna på också. 
Det gick bra att sparka i ca 100 meter sen fick jag bära sparken resten av vägen till förskolan. Får se hur hemvägen blir sen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0